Általános Szerződési feltételek

A Felek közötti szerződés és az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) nyelve: Magyar.

Kérjük, amennyiben Vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Web áruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A web áruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

  1. Üzemeltetői adatok ismertetése, panaszkezelés módjai
  2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
  3. A kínált termékek kategória besorolása
  4. A szerződéskötés lépéseinek ismertetése, árak, termékinformációk
  5. Rendelés menetének részletes ismertetése
  6. A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
  7. Jótállás
  8. Kellékszavatosság, termékszavatosság
  9. Elállási jog
  10. Adatkezelési információk

1. Üzemeltető adatai:

  • Cégnév: WPOWER Hungary Kft.
  • Székhely: 1066 Budapest, Jókai u. 36.
  • Telephely: 1085 Budapest, József krt. 40. (Nyitvatartás: H-P : 10-18-ig)
  • Adószám: 24918341-2-42
  • Közösségi adószám: HU24918341
  • Cégjegyzékszám: 01-09-189018
  • Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
  • Elektronikus elérhetőség: kapcsolat@makrotex.hu
  • Telefonszámok: +36-1-314-2095; +36-1-210-4795
  • Bankszámlaszám: OTP 11708001-20571111

1.1. A web áruház tárhelyének szolgáltatója:

  • Cégnév: MAXER Hosting Kft.
  • Székhely: 9024 Győr, Répce u. 24. I/3.
  • Elektronikus elérhetőség: support@maxer.hu

1.2. Panaszkezelés:

  • Cím: 1085 Budapest, József krt. 40. (H-P: 10-18-ig személyesen vagy tértivevényes levélként)
  • Telefon: +36-1-314-2095, +36-1-210-4795
  • E-mail: kapcsolat@makrotex.hu

1.3 A Budapesti Békéltető Testület székhelye:

  • Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • Fax: +36 (1) 488-2186
  • Telefon: +36 (1) 488-2131

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek online, házhoz szállítással és személyes átvétellel is megrendelhetőek/megvásárolhatóak.
Cégünk használt és új számítástechnikai eszközöket, kellékeket, kiegészítőket és utángyártott akkumulátorokat-akkumulátor töltőket forgalmaz.
Ezen kívül vállaljuk számítástechnikai eszközök javítását, karbantartását, telepítését stb..

3. A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • Új számítástechnikai eszközök
  • Használt számítástechnikai eszközök
  • Új, utángyártott akkumulátorok
  • Új, utángyártott akkumulátortöltők

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát (27%), azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

4. A szerződéskötés lépéseinek ismertetés, árak, készletinformáció

4.1 Regisztráció

A Web áruházban történő vásárláshoz regisztráció szükséges.

A Web áruházban regisztráció nélkül böngészhet, kereshet és kosárba tehet bármit, ám a rendelés leadása csak Regisztrációval lehetséges, amit megtehet közvetlenül a rendelési oldalon.
A későbbiekben így nem szükséges újra megadnia adatait, ellenőrizheti korábbi rendeléseit, azok állapotát és néhány kattintással tud új rendelést leadni.

A regisztráció kétféle módon lehetséges:

  1. A rendelés leadásakor közvetlenül a Rendelési oldalon (gyorsabb és egyszerűbb megoldás).
  2. Az oldal jobb felső sarkában található 'Regisztráció' gombra kattintva.

4.2 A szerződéskötés fő lépései, szerződés létrejötte, határidők, módosítás, visszautasítás

4.2.1 A szerződéskötés fő lépései 

  1. Regisztráció
  2. Termék kiválasztása
  3. Kosár vagy Megrendelési oldal (lásd 4. pont)
  4. Megrendelés (a rendeléshez szükséges adatok megadása, kosár ellenőrzése, szállítási- és fizetési mód kiválasztása, rendelés elküldése).

4.2.2 A szerződés létrejötte, vállalási határidők

A megrendelés leadása és a megrendelés adatainak visszaigazolása nem jelenti a szerződés automatikus létrejöttét és a megrendelés teljesíthetőségét. 
A megrendelés a szerződés létrejöttéig szabadon és következmények nélkül módosítható, illetve lemondható. A leadott megrendelés módosítását és/vagy lemondását az kapcsolat@makrotex.hu e-mail címre küldött levélben, vagy telefonon kérheti.
A megrendelés adatainak visszaigazolására 48 órán belül e-mailt küldünk a rendelés leadásakor megadott email címre. Amennyiben 48 órán belül nem kap visszaigazolást mentesül az ajánlat kötöttségei alól. Kérjük, hogy ebben az esetben értesítse ügyfélszolgálatunkat. 
A szerződés teljesítésének határideje – a postázás megtörténtéről, vagy a csomag átvehetőségéről szóló e-mail elküldésétől számított – 10 munkanap. Azaz ennyi munkanap áll rendelkezésére, arra, hogy a megrendelt terméke(ke)t a megrendelésben szereplő helyszínen átvegye.
Tudomásul veszi, hogy amennyiben a szerződés az előzőekben meghatározott határidőn belül nem teljesül, a WPOWER Hungary Kft. a szerződést nem teljesítettnek veszi és – az Ön egyidejű tájékoztatása mellett – rendszeréből törli és/vagy érvényteleníti.

4.2.3 Megrendelés módosítása, hibajavítás, visszautasítás

Megrendelésének adatait a megrendelés elküldése előtt bármikor módosíthatja. A kosárban szereplő termékek darabszámát, egyes tulajdonságait közvetlenül a Kosár oldalon vagy a Megrendelési oldalon tudja módosítani. A megadott cím adatokat, elérhetőségeket közvetlenül a Megrendelési oldalon vagy - amennyiben már rendelkezik regisztrációval - a 'Saját profil' (a web áruházban jobb felső sarok) menüben tudja módosítani.

Amennyiben rendelési szándékát már véglegesítette (továbbította felénk), és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn jelezze ügyfélszolgálatunknak e-mailben vagy telefonon.

Fenntartjuk a jogot a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Erre viszont kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

4.3 A Web áruházban feltűntetett árak

A web áruházban feltűntetett árak bruttóban értendőek (tartalmazzák a 27%-os ÁFA-t) és általában 1 db termékre vonatkoznak. Az ettől való eltérést külön jelezzük.
A feltűntetett árak tájékoztató jellegűek, azok előzetes értesítési nélküli megváltoztatásának jogát fenntartjuk.

4.4 Készletinformáció

A web áruházban feltűntetett készletinformációk, darabszámok tájékoztató jellegűek, azok előzetes értesítés nélkül változhatnak.

5. Rendelés menetének részletes ismertetése

A regisztráció kétféle módon lehetséges:

  1. A rendelés leadásakor közvetlenül a Rendelési oldalon (gyorsabb és egyszerűbb megoldás).
  2. Az oldal jobb felső sarkában található 'Regisztráció' gombra kattintva.

5.1. A rendelés menete (egyszerűbb módszer)

A Web áruházban található termékek kategóriákba-alkategóriákba vannak rendezve. Az egyes főkategóriák elérhetőek a vízszintesen elhelyezkedő gyorsmenüből. Egy főkategóriára kattintva függőlegesen megjelennek az abban található alkategóriák. Bármelyikre rákattintva vagy további alkategóriába juthat vagy közvetlenül a kategóriában található termékekhez.

5.1.1 Termék kiválasztása:

  • A termékeket közvetlenül a kategória listából is kosárba lehet tenni. Ehhez válassza ki a 'Kosárba' gomb melletti lenyíló listából a kívánt darabszámot, majd kattintson a 'Kosárba' gombra. A termék a kosárba kerül és folytathatja a vásárlást. Amennyiben ugyanazon termékből pl. több szín is rendelkezésre áll csak a termék részletes adatlapján tudja azokat kiválasztani-megrendelni. 
  • Ha egy termékről több információt szeretne megtudni, kattintson a termék képére vagy nevére. Itt megtalálhatja a termék részletes képét-képeit, leírását, esetleges kedvezményeket, vásárlói értékeléseket stb. A 'Kosárba' gombra kattintva a termék a kosarába kerül és folytathatja a vásárlást.

5.1.2 Kosár tartalma:

  • Ha meg akarja tekinteni a kosara tartalmát, kattintson a vízszintes menüben található 'Kosár tartalma' gombra vagy az oldal jobb felső sarkában található mini-kosár ikonra.
  • Ha a "Kosár tartama' gombra kattintott részletesen látja a kosár tartalmát, ill. az egyes kiszállítási módokhoz tartozó szállítási költségeket (ha van ilyen). Ezen az oldalon törölhet a kosárból egyes tételeket, megváltoztathatja azok darabszámát stb.
  • Ha az oldal jobb felső sarkában található kosár ikonra kattint, listaszerűen láthatja a kosárban lévő tételeket. Természetesen itt is van lehetősége tételek törlésére vagy darabszámok változtatására.
  • Amennyiben nem kíván változtatni a kosár tartalmán, kattintson a 'Rendelés' gombra.

5.1.3 Rendelési oldal

A Vásárlás megkönnyítése érdekében a Rendelési oldal egy oldalból áll.

  • Az első részben - amennyiben már regisztrált vásárló - megadhatja belépési adatait (Felhasználónév és Jelszó).
  • Ha még nem regisztrált vásárló az 1. Számlázási cím részben értelemszerűen Számlázási címét tudja megadni. A piros "*"-al jelölt mezők kitöltése kötelező, a többi opcionális.
  • 2. Szállítási cím pontban választhat, hogy a Számlázási címmel megegyező címet akarja-e használni vagy más címet ad meg (a "Válasszon" szó melletti lefelé nyíllal jelölt gombra kell kattintani). A megadott Címek automatikusan eltárolódnak, így következő vásárláskor már csak ki kell választania, hogy melyik címet szeretné használni, nem kell azokat újra begépelnie
  • A következő a Regisztráció rész. Itt adhatja meg Felhasználónevét és Jelszavát, amivel később be tud majd jelentkezni. A Tagsági szint listában válassza a "Vevő" opciót amennyiben Ön saját felhasználásra kívánja megvásárolni a terméke(ke)t vagy válassza a "Viszonteladó 1.kat." opciót amennyiben a terméket tovább értékesíti. Fontos, hogy a Viszonteladó tagsági szint választása csak egy jelzés felénk, hogy szeretne viszonteladó partnerünk lenni. Amennyiben ezt választja, kollégáink hamarosan megkeresik Önt a Viszonteladói szerződés megkötésével kapcsolatban. Amíg nincs érvényes Viszonteladó szerződése web áruházunkban a normál kiskereskedelmi áron vásárolhat. Természetesen a szerződés megkötése után a már leadott megrendelésre is vonatkozik a kedvezményes ár.
  • 3. Szállítási mód részben választhatja ki, hogyan szeretné átvenni a megrendelését. A szállítási mód kiválasztásához szükséges, hogy az 1. Számlázási cím részben legalább a "Város" és az "Irányítószám" mező ki legyen töltve. Jobb oldalon a Kosár végösszege részben megtekintheti, hogy kosarában hány tétel van, mennyi lesz a Szállítási költség (alapállapotban az Utánvétes fizetéshez tartozó összeg jelenik meg) illetve mennyi lesz a fizetendő végösszeg. Itt adhatja meg Kupon kódját, amennyiben van ilyen.
  • Ez alatt található a Kosár mező (alap állapotban a kosárban lévő termékek nem jelennek meg), ahol a két nyíllal jelölt gombra kattintva megtekintheti Kosara tartalmát. Itt megváltoztathatja Kosárban lévő termékek darabszámát vagy azok Opcióit (=tulajdonságait pl.: méret, szín stb. (ha van ilyen)).
  • Az utolsó 4. részben a Fizetési módot tudja kiválasztani illetve Megjegyzést írhat a megrendeléshez (pl. a kiszállítási címmel, a termék(ek)el kapcsolatban stb.).
  • Amennyiben minden mezőt megfelelően kitöltött nincs más hátra, mint az Általános Szerződési Feltételek elfogadása (a linkre kattintva elolvashatja). A "Megrendelés" csak akkor zárható le amennyiben elfogadja, Kérjük, olvassa el figyelmesen és, ha egyetért vele kattintson a szöveg előtti kis négyzetbe.
  • Megrendelés elküldése gombra kattintva véglegesítheti rendelését. Amennyiben minden rendben van, megjelenik a Rendelés visszaigazolás, amelyet emailben is elküldünk Önnek. Kivétel ez alól, ha Online bankkártyás fizetést választott, mert ez esetben továbbításra kerül az Erste Bank biztonságos fizetési oldalára, ahol megadhatja a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat. Amennyiben a rendszer hibát érzékel, a rendelés mindaddig nem kerül rögzítésre, míg ezeket ki nem javítja. A rendszer jelzi az esetleges hibákat, kijavításuk után már véglegesítheti megrendelését
  • Online bankkártyás fizetés választásakor a banki oldalon a szükséges adatok megadása után, amennyiben a fizetés sikeres volt a rendszer jelzi a fizetés sikerességét és megjeleníti a rendelési visszaigazolást. Amennyiben valamilyen okból a fizetés sikertelen volt egy hibaüzenet fog kapni. A Vissza gombra kattintva újra leadhatja megrendelését. A megrendelés összege csak sikeres fizetés esetén kerül levonásra bankkártyájáról. A rendszer minden leadott rendeléshez új Rendelési azonosítót generál, amelyeket sikertelen fizetés esetén Online fizetés sikertelen, sikeres fizetés esetén Online fizetés sikeres státusszal lát el. Mindig az utolsó sikeresen kifizetett rendelést vesszük figyelembe. Amennyiben többszöri próbálkozás után sem sikerül a fizetés és a fizetéshez szükséges adatokat helyesen adta meg keresse fel bankja ügyfélszolgálatát és/vagy jelezze web áruházunk Ügyfélszolgálatának.
  • Sikeres rendelés esetén megrendelése Várakozik állapotba kerül mindaddig, amíg nem kezdjük meg annak feldolgozását. Kérjük, mindig várja meg a megrendelés feldolgozottságára vonatkozó email értesítést (pl. Átvehető üzletünkben, Csomag indul stb.) !

5.2 A rendelés menete (alternatív módszer)

Kattintson az oldal jobb felső sarkában található 'Regisztráció' gombra.

  • A Profil létrehozása oldalon töltse ki a megfelelő adatokat, majd kattintson az 'Elküld' gombra
  • A sikeres regisztráció után rögtön a 'Címjegyzékhez' továbbítja az oldal. Itt tudja beállítani Szállítási és Számlázási címeit.
  • Kattintson az 'Új cím hozzáadása' gombra, töltse ki a szükséges mezőket és kattintson a mentés gombra. Ez a cím lesz a Számlázási és Szállítási cím is. Amennyiben szeretne külön Szállítási vagy Számlázási címet megadni kattintson újból az 'Új cím hozzáadása' gombra. Adja meg az új cím adatait majd válassza ki az adatok alatti jelelő négyzet segítségével, hogy a most megadott cím a Szállítási vagy a Számlázási cím: ha a Szállítási címet választja, akkor az elsőnek megadott cím automatikusan a Számlázási cím lesz és ugyanígy fordítva, ha a Számlázási címet választja az elsőnek megadott cím automatikusan a Szállítási cím lesz.
  • Ezután több címet is felvehet, de ezek az első két megadott címre már nem lesznek hatással. Mindig válassza ki, hogy az új cím Szállítási vagy Számlázási cím, mert később csak így fogja tudni kiválasztani a címlistából.

6. A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni (kivétel, ha a megrendelés ellenértékét Előre-átutalással egyenlíti ki). A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a jótállási jegyet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson/termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

A megrendelés személyes átvétele esetén Előre-átutalással, Készpénzes és Bankkártyás fizetési módok állnak rendelkezésre.

6.1 Házhoz szállítás, információk

Web áruházunk megrendeléseinek kiszállítását  a PDS Hungary Kft. futárszolgálat végzi. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük! A csomagok kiszállítási határideje a csomagok a futárszolgálatnak történő átadását jelező email kiküldését követő 1-4 munkanap.

6.2 Szállítási tarifák (Budapest-Budapest, Budapest-Vidék):

  • 0 - 9.999 Ft rendelési érték között: 1.400 Ft
  • 10.000 Ft rendelési érték felett: ingyenes

A szállítási tarifák csomagonként értendőek.

A feltüntetett árak tartalmazzák az ÁFA (27%) -t.

6.3 Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak (értelemszerűen az előre történő kiegyenlítésre nem vonatkozik)! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

7. Jótállás

A Web áruházban forgalmazott termékekre vonatkozó jótállást az alábbiakban ismertetjük:

7.1 Kötelező jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre az ide vonatkozó 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján 1 év kötelező jótállást vállalunk. A kormány rendelet melléklete tartalmazza az egyes tartós fogyasztási cikkek körét, amelyekre a kötelező jótállás vonatkozik (lásd lentebb).

A termék meghibásodása esetén a termékhez mellékelt  jótállási jegyen és/vagy számlán megjelölt címen és telefonszámon vagy Web áruházunk 'Információk' menüpontja alatt található elérhetőségeken kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről.

A termékek szervizbe történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli!
Kivétel ez alól a 10 kg-ot meghaladó vagy tömegközlekedési eszközön, kézi csomagként nem szállítható termékeket.
Ezeket a termékeket javítását a felhasználás helyén végezzük vagy gondoskodunk a termék el- és visszaszállításáról. Portósan küldött csomagokat nem veszünk át, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak!

  • Jótállási igényét elsősorban szabályosan kitöltött, érvényes jótállási/garancia jeggyel (a kettő ugyanaz) érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítéséhez a jótállási jegy mellet nem szükséges a vásárláskor kapott számla-nyugta bemutatása. Amennyiben a vásárláskor nem kap külön jótállási jegyet, a jótállási igény érvényesítéséhez a vásárláskor kiállított számla-nyugta is elegendő.  A jótállási jegy akkor érvényes, ha azon pontosan fel van tüntetve a termék típusa, gyártási száma (ha van ilyen), a vásárlás/üzembe helyezés dátuma, és szerepel rajta a forgalmazó neve, címe, aláírása, bélyegzője. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, átírás, vagy valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenítését vonja maga után.
  • A jótállási igényt a termék mindenkori tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (kizárólag olyan természetese személy, aki szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenységének körén kívül jár el). 
  • A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
  • Amennyiben a vásárolt termék vásárlástól számított 3 munkanapon belül hibásodik meg - úgy, hogy annak rendeltetésszerű használata nem lehetséges - kérheti annak azonnali cseréjét. Amennyiben a termék üzletünkben/raktárunkban elérhető a cserét haladéktalanul elvégezzük. Amennyiben az adott termékből ideiglenese nincs üzletünkben/raktárunkban jogszabályoknak megfelelően legfeljebb 15 napon belül kicseréljük a hibás terméket. Amennyiben cserét követő vizsgálat során bizonyítást nyer, hogy a termék meghibásodása a vásárlónak felróható okból keletkezett (pl. nem rendeltetésszerű használat), az ezzel kapcsolatos költségek  vásárlót terhelik.
  • A terméken tárolt adatállományok, beállítások mentése, megőrzése a vásárló feladata. Az adatvesztéssel, vagy adatsérüléssel okozott kárért nem vállalunk felelősséget akkor sem, ha a kár az elvégzett javításra visszavezethető okból következik be.
  • A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezése előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében. Az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe.
  • Jótállási igény érvényesítése esetén a vásárló a következő lehetőségekkel élhet (a sorrend nem felcserélhető!): kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.
  • Termék javítása esetén a jótállási idő meghosszabbodik a kijavítás idejével.
  • Termék csere esetén az átvétel napjától a jótállás időtartama újra kezdődik.
  • A jótállási igény érvényesítéséhez nem szükséges a termék eredeti csomagolása, de amennyiben lehetséges kérjük, őrizze azt meg.

7.2 Élettartam garancia

Az élettartam garancia hossza minimum 12 hónap (kötelező jótállás ideje), de maximum azaz idő, amíg a gyártó a terméket forgalmazza. Egyes termékek esetében a gyártó az élettartam garancia hosszát is meghatározza (pl. 5 év, ebben az esetben a garancia a forgalmazás idejéig terjed ki, de maximum 5 évig).
Az árlistákban, web áruházunkban és a termékhez kiállított jótállási jegyen jellemzően ezt a fajta garanciát "99 hónap" vagy "Élettartam garancia" -ként jelöljük.

7.3 Nem tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó önkéntes (szerződéses) jótállás

Egyes nem tartós használati cikkekre (pl. akkumulátorok) un. szerződéses jótállást vállalunk. Ebben az esetben a 3 napos cseregarancia nem érvényes. A szerződéses jótállás nem vonatkozik az akkumulátorok természetes elhasználódásából eredő teljesítmény csökkenésre.

Továbbá nem vonatkozik:

  • Nem rendeltetésszerű használat
  • Szándékos rongálás
  • Szétszedés, házilagos javítás
  • Nem megfelelő karbantartás
  • Természeti csapás okozta kár (tűz, víz stb.)
  •  Akkumulátorok esetén nem megfelelő töltő használata
  • Kábelek, csatlakozók fizikai sérülése (pl. elszakadt, megtört, megolvadt)

7.4 A 151/2003. (IX.22.) kormány rendelet melléklete 

  1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
  2. Villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
  3. Gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  4. Motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  5. Motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  6. Legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
  7. Egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
  8. Közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
  9. Motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
  10. Gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
  11. Gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
  12. Gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
  13. Világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;
  14. Biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
  15. Elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefaxkészülék, több funkciós készülék;
  16. Híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
  17. Információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
  18. Irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
  19. Írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
  20. Optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
  21. Hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  22. Órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  23. Bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
  24. Mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
  25. Lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
  26. Sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
  27. Villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
  28. Nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;
  29. Az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett

8. Kellékszavatosság, termékszavatosság

8.1 Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a 
WPOWER Hungary Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a WPOWER Hungary Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés is megvolt.

8.2 Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 8.1 pontban meghatározott jogát vagy igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy , ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül . E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

9. Elállási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: WPOWER Hungary Kft. 1085 Budapest, József krt.40. ; Tel.:+36-1-314-2095, +36-1-630-8075; E-mail: kapcsolat@makrotex.hu.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód  igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra (WPOWER Hungary Kft.1085 Budapest, József krt.40.) a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

9.1 A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet "A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog" teljes szövege

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. §
(2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon
téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20.§ (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24–26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjárműkölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
15. A fogyasztót megillető elállás vagy felmondás hatása a járulékos szerződésekre
30. § (1) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez vagy a távollevők között kötött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a fogyasztó 20. § szerinti jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.
(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a járulékos szerződés felbontásából vagy megszüntetéséből eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a szerződés felbontásával vagy megszüntetésével összefüggésben tőle egyéb költség – a 23. § (3) bekezdésében, valamint a 24–26. §-ban meghatározott esetek kivételével – nem követelhető.
(3) A vállalkozás köteles a járulékos szerződésben részt vevő harmadik személy szerződő felet a fogyasztó elállásáról vagy felmondásáról haladéktalanul értesíteni.

10. Adatvédelem

Üdvözöljük Önt webáruházunkban!

Egy egyszerű webáruházban történő rendelésnek is többszörös adatkezelési vonzata van, az adatok szerteágazó áramlását megfelelő tájékoztatás nélkül lehetetlen átlátni.
Az adatkezelési folyamataink átláthatósága érdekében készítettük el jelen adatkezelési tájékoztatót, amit folyamatosan frissítünk, hogy mindig naprakész és pontos információkat nyújthassunk vásárlóink részére arról, mi és miért történik a részünkre továbbított személyes adatokkal.
Ebből a tájékoztatóból megismerheti, hogy pontosan ki kezeli az Ön adatait, miért kezeli azokat és azt is, hogy milyen jog alapján kezelhetjük ezeket a személyes adatokat. Információkat nyújtunk arról, hogy kik férhetnek hozzá az Ön adataihoz és miért. Megismerheti milyen jogai vannak és azokat hogyan érvényesítheti.
Webáruházunk használata során vásárlóink személyes adatokat juttatnak el hozzánk. Ezek a személyes adatok szükségesek szolgáltatásaink nyújtásához, így a legtöbb esetben az Önnel kötött leendő szerződés, majd későbbiekben (a rendelés munkatársunk általi visszaigazolása után) a létrejött szerződés teszi jogszerűvé az általunk végzett adatkezelést.
Marketing tevékenységeink miatt végzett adatkezeléseinkhez minden esetben előzetes hozzájárulást kérünk Öntől, melyet bármikor visszavonhat. Az Ön hozzájárulása nélkül soha nem küldünk reklámtartalmú üzenetet e-mailen, SMS-ben, postán vagy egyéb felületen.
Jogos érdekeink érvényesítéséhez is végzünk adatkezelést, például biztonsági okokból minden webáruház látogató IP címe rögzítésre kerül, melyet 3 napig tárolunk. Szintén jogos érdekünk miatt a vásárlást követően webáruházunk és termékkínálatunk fejlesztése érdekében kikérhetjük a vásárlók véleményét webáruházunkról és a vásárolt termékekről telefonon és e-mailen.
Ha jogos érdekeink érvényesítése miatt végzünk adatkezelést, akkor az adatkezelést megelőzően minden esetben érdekmérlegelési tesztet végzünk.
A szolgáltatásaink sikeres teljesítése érdekében bizonyos esetekben harmadik félnek is továbbítjuk az adatokat, például futárszolgálat részére (ha nem közölnénk a futárszolgálattal a vásárlók címét, akkor nem lenne lehetséges a megfelelő címre szállítani a csomagokat). Hasonlóan elkerülhetetlen az adatok használata jogi kötelezettségeink teljesítéséhez (például jogszabály írja elő, hogy számlát kell kiállítanunk vásárlóinknak és ezekhez a számlákhoz a könyvelőnk is hozzáférhet).
A további adatfeldolgozók igénybevétele és így az adatok továbbítása, hozzáférhetősége más okokból is megtörténhet, például a webáruház technikai üzemeltetéséhez igénybe vett szolgáltató adatfeldolgozóként tárolja az Ön adatait a mi utasításunkra.
A webáruház üzemeltetőjeként kötelezettséget vállalunk arra, hogy az általunk végzett adatkezelés minden esetben a jelen tájékoztató dokumentumban leírtak szerint és a hatályos jogszabályoknak megfelelve történik.
Az adatkezelési műveleteink és a tájékoztató anyagaink összeállítása során legfőképp a következő jogszabályokat vesszük alapul:

  • Az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (röviden: Infotv.)
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, röviden: GDPR)

Ha bármilyen kérdés merülne fel Önben webáruházunk adatkezelésével kapcsolatban, akkor örömmel válaszolunk az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

  • E-mail: info@wpower.hu
  • Telefon: 0613142095
  • Postacím: 1085 Budapest, József körút 40.

Az adatkezelési tájékoztató nyelve magyar.

Az adatkezelési tájékoztató 11 számozott fejezetből áll:

  1. Bevezető
  2. Ki az adatkezelő?
  3. Adatvédelmi tisztviselő
  4. A személyes adatok kezelésének célja és jogalapja
  5. Biztonsági intézkedések
  6. Adatok továbbítása és adatfeldolgozók
  7. Harmadik országba történő adattovábbítás
  8. Az érintettek (vásárlók) jogai
  9. Panasz benyújtásának módja
  10. Süti (cookie) információk
  11. Melléklet: fogalmak

Az adatkezelési tájékoztató utolsó módosítása: 2018. 06. 03.

2. Ki az adatkezelő?

A webáruház használata során Ön személyes adatokat közöl velünk. Mi jogi megfogalmazásban adatkezelőként végezzük az Ön személyes adatainak a kezelését, mivel mi határozzuk meg az adatkezelés céljait és eszközeit.

Vállalkozás név: WPOWER Hungary Kft. 
Székhely: 1085 Budapest, József körút 40.
Adószám: 24918341-2-42
Cégjegyzék szám: 01-09-189018
Bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Webáruház domain: makrotex.hu
E-mail: info@wpower.hu
Telefon: 0613142095

3. Adatvédelmi tisztviselő

Vállalkozásunk a GDPR 37. cikke alapján mérlegelte az adatvédelmi tisztviselő kijelölésének lehetőségét.

Arra a megállapításra jutottunk, hogy a mi esetünkben nem indokolt adatvédelmi tisztviselőt kijelölni, adatkezelésünk jogszerűségét, átláthatóságát és biztonságát nélküle is képesek vagyunk garantálni.

4. A személyes adatok kezelésének célja és jogalapja

Személyes adatokat kizárólag jogszerűen, tisztességesen, a vásárlóink számára átlátható módon kezelünk.

Csak egyértelmű céllal gyűjtünk adatokat, amiről tájékoztatjuk is az érintetteket.

Soha nem gyűjtünk több adatot, mint amire szükség van a cél eléréshez.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az általunk kezelt adatok pontosak és naprakészek legyenek, a helytelen adatokat a lehető legrövidebb idő alatt helyesbítjük vagy töröljük.

Az adatokat csak korlátozott ideig tároljuk, ha már nincs szükség a tárolásukra, akkor töröljük vagy anonimizáljuk azokat.

Webáruházunk csak 16. életévét betöltött személyektől gyűjt adatokat. Kérjük, ha Ön 16 év alatti személy, akkor ne használja webáruházunkat, vagy kizárólag akkor használja, ha szülői felügyeletet gyakorló személy a hozzájárulását adta.

Adatkezelési tevékenységeinket a következő táblázatban foglaltuk össze:

Hírlevélküldés

Érdeklődők tájékoztatása aktuális ajánlatainkról

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím Hozzájárulás (bármely időpontban visszavonhatja) A hozzájárulás visszavonásáig

Hozzászólások gyűjtése blogbejegyzéshez

Vásárlók támogatása, leendő vásárlók tájékoztatása, termékkínálat és kiszolgálás fejlesztése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, webcím, szöveg Hozzájárulás (bármely időpontban visszavonhatja) A hozzájárulás visszavonásáig

Termék értékelés/vélemény fogadása

Vásárlók támogatása, leendő vásárlók tájékoztatása, termékkínálat és kiszolgálás fejlesztése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, 1-5 értékelés, rövid vélemény, kifejtett vélemény, ajánlás ténye Hozzájárulás (bármely időpontban visszavonhatja) A hozzájárulás visszavonásáig

Termékkel kapcsolatos kérdés fogadása

Vásárlók támogatása, leendő vásárlók tájékoztatása, termékkínálat és kiszolgálás fejlesztése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, kérdés Hozzájárulás (bármely időpontban visszavonhatja) A hozzájárulás visszavonásáig

E-mail ügyfélszolgálat

Érdeklődők és vásárlók támogatása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, üzenet Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 90 nap az utolsó megkereséstől akkor, ha nem meglévő vásárló, 8 év az utolsó vásárláshoz képest akkor, ha már vásárolt korábban az érintett

Élő chat ügyfélszolgálat

Érdeklődők és vásárlók támogatása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 90 nap az utolsó megkereséstől akkor, ha nem meglévő vásárló, 8 év az utolsó vásárláshoz képest akkor, ha már vásárolt korábban az érintett

Rendelés állapotfrissítés üzenet e-mailen

Vásárló tájékoztatása a rendelés állapotáról

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 8 év

Rendelések kezelése

A vásárlók által megrendelt termékek/szolgáltatások teljesítése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
E-mail cím, szállítási és számlázási név, telefonszám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó (a rendeléshez kötelező az adatokat megadni, azok nélkül nem lehetséges a rendelés és így a szerződés teljesítése) Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 8 év

Telefonos ügyfélszolgálat

Érdeklődők és vásárlók támogatása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, telefonszám Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 90 nap az utolsó megkereséstől akkor, ha nem meglévő vásárló, 8 év az utolsó vásárláshoz képest akkor, ha már vásárolt korábban az érintett

Ügyfélszolgálat webes űrlapon keresztül

Érdeklődők és vásárlók támogatása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, telefonszám, üzenet Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 90 nap az utolsó megkereséstől akkor, ha nem meglévő vásárló, 8 év az utolsó vásárláshoz képest akkor, ha már vásárolt korábban az érintett

Vásárlói fiók létrehozása

Rendelés leadás, korábbi rendelések áttekintése, újrarendelési lehetőség biztosítása a vásárlók számára

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
E-mail cím, jelszó (hashelt változatban), szállítási és számlázási név, telefonszám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges A vásárló kérésére történő törlésig (megjegyzés: ha történt rendelés a fiókból, akkor a további adatkezelés hatására a vásárló adatait lehetséges, hogy a fiók törlése után is tároljuk).

Számlázás

A számviteli jogszabályoknak megfelelő számla kiállítása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
E-mail cím, számlázási név, telefonszám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó Jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges 8 év

Hálózati forgalom megfigyelése

Hálózatbiztonság garantálása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
IP cím és a böngésző user agent karakterlánca Jogos érdek (az adatkezelés ellen tiltakozhat) 3 nap

Vásárlói visszajelzés kérése

Vásárlók támogatása, termékkínálat és kiszolgálás fejlesztése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, telefonszám Jogos érdek (az adatkezelés ellen tiltakozhat) Az adatkezelés elleni tiltakozásig

5. Biztonsági intézkedések

Adatkezelési tevékenységeink végzése közben mindent megteszünk annak érdekében, hogy adatai biztonságát megőrizzük.

Kiemelt célunk,

  • hogy adataihoz csak olyan munkatársaink és partnereink férjenek hozzá, akik tervezetten kaptak erre jogosultságot,
  • hogy megakadályozzuk személyes adatai jogosulatlan elérését, jogosulatlan megváltoztatását, jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát vagy jogosulatlan törlését,
  • hogy adatait pontosan őrizzük meg, kerülve az adatvesztést, probléma esetén pedig képesek legyünk az adatokat visszaállítani,
  • hogy egy esetlegesen előforduló adatvédelmi incidens esetén a hatóságok és az érintettek is mielőbb értesítést kapjanak.

Webáruházunk a tudomány és a technológia állásának figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre az adatbiztonság garantálása érdekében, többek között:

  • Webáruházunk biztonságos, HTTPS protokollon keresztül, titkosítva fogadja az adatokat, így nem lehetséges, hogy a célszerver közti bármelyik hálózati eszközön keresztül illetéktelenek hozzáférjenek a személyes adatokhoz.
  • A vásárlói fiókoknál a jelszavakat nem tároljuk, csak a jelszavak hashelt változatát, így nem történhet visszaélés.
  • Munkatársaink legfrissebb biztonsági frissítéssel rendelkező operációs rendszereket és szoftvereket használnak feladataik végzése során.
  • E-mail kiszolgálónk Transport Layer Security (TLS) segítségével titkosítja a kommunikációt.
  • A biztonsági mentéseinket titkosítjuk.
  • A már nem szükséges személyes adatokat töröljük vagy statisztikai célokra történő felhasználás miatt anonimizáljuk.
  • Tárhelyszolgáltatónk szerverei biztonságos adatközpontban üzemelnek.

Biztonsági intézkedéseinket rendszeresen felülvizsgáljuk, a szükséges teendőket belső Biztonsági szabályzatunkban rögzítjük és munkatársaink mindig az aktuális szabályzattal összhangban végzik feladataikat.

Webáruházunk a személyes adatokat a székhelyén található informatikai eszközein, valamint a tárhelyszolgáltató biztonságos adatközpontban elhelyezett szerverein tárolja.

6. Adatok továbbítása és adatfeldolgozók

A rendelések teljesítéséhez, a webáruház technikai üzemeltetéséhez és egyéb célokhoz külső szolgáltatókat veszünk igénybe. Az alábbi táblázatban láthatja, hogy kinek továbbítjuk az adatokat, kivel végzünk esetleg közös adatkezelést, illetve milyen adatfeldolgozókat veszünk igénybe.

Név Tevékenység Elérhetőség
Artsoft Kft. Számlázó program 0614451207
Maxer Hosting Kft. Tárhelyszolgáltató 0612579913
PDS Hungary Kft. Csomagszállítás - futárszolgálat 06708662855
Revolution Software Kft. Számlázó program 0614618030
Soft-Art Account Bt. Könyvelés 06309469225

7. Harmadik országba történő adattovábbítás

Webáruházunk nem továbbítja az általa gyűjtött személyes adatokat harmadik országba.

8. Az érintettek (vásárlók) jogai

A személyes adatot nem véletlenül nevezzük személyes adatnak. Az adatainak Ön a tulajdonosa, így mindent megteszünk annak érdekében, hogy egyszerűen rendelkezhessen a saját adatai felett.

Ebben a fejezetben bemutatjuk, hogy Önnek, az adatkezelésben érintett természetes személynek milyen jogokat biztosítanak a jogszabályok.

Ha élni szeretne jogaival vagy csak kérdése van, a 8.1 pontban megadott elérhetőségeinken örömmel segítünk Önnek.

8.1 Jogérvényesítéshez használható elérhetőségeink

Postacím: 1085 Budapest, József körút 40.
Telefon: 0613142095
E-mail: info@wpower.hu

Minden megkeresésre legkésőbb egy hónapon belül válaszolunk.

8.2 Személyes adatokhoz való hozzáférés

Ön kérheti az általunk tárolt személyes adatainak a másolatát, akár az összeset, akár specifikusan adott ügylettel kapcsolatosat, feltéve, ha végzünk adatkezelést az Ön személyes adataival. A következő információkat is továbbítjuk, ha Ön hozzáférést kér az általunk kezelt személyes adataihoz:

  • az adatkezelés célját és jogalapját
  • az érintett személyes adatok kategóriáit
  • azon címzettek vagy címzettek kategóriáit, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük, vagy közölni fogjuk
  • adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartamát, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjait
  • a további jogainak ismertetőjét (helyesbítés, törlés vagy korlátozás és tiltakozás)
  • felügyeleti hatósághoz történő panasz benyújtásának lehetőségét és módját

Ezeknek az információknak a birtokában Ön megtudhatja hogyan és miért használjuk az adatait, illetve megbizonyosodhat arról, hogy jogszerűen végezzük az adatkezelést.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.3 Személyes adatok helyesbítése

Ha valamilyen adat hibásan szerepel adatbázisunkban vagy az Ön adataiban változás történt, akkor kérésére frissítjük az adatokat.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.4 Személyes adatok törlése

Kérheti tőlünk, hogy töröljük az általunk tárolt személyes adatait.

Kérésére töröljük, vagy anonimizáljuk az adatait, de csak akkor, ha már nincs szükség azokra abból a célból, ami miatt eredetileg gyűjtöttük, vagy nincs szükségünk azokra jogi kötelezettségeink teljesítéséhez.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.5 Személyes adatok kezelésének korlátozása

A korlátozás azt jelenti, hogy a személyes adatait a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely uniós tagállam közérdekéből lehet kezelni.

Kérheti tőlünk az adatai kezelésének korlátozását az alábbi esetek bármelyike esetén:

  • ha vitatja az adatok pontosságát, akkor korlátozhatja az adatkezelést arra az időtartamra, amíg ellenőrizzük az adatok pontosságát
  • ha az adatkezelés jogellenes, de törlés helyett csak korlátozni szeretné az adatkezelést
  • ha nekünk már nincs szükségünk az adatokra, de Ön igényli azokat jogi igényeinek előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez
  • ha Ön tiltakozott az adatkezelés ellen, akkor a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a mi jogos indokaink elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.6 Tiltakozás a személyes adatok kezelése ellen

Bizonyos esetekben Ön jogosult arra, hogy tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen, például ha az adatkezelésünk jogalapja jogos érdek.

Ebben az esetben személyes adatait nem kezelhetjük tovább, kivéve, ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.7 Adathordozhatóság

Ön jogosult arra, hogy a személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa, feltéve, ha az adatkezelés jogalapja hozzájárulás vagy szerződés teljesítése és az adatkezelés automatizált módon történik.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

9. Panasz benyújtásának módja

Amennyiben úgy érzi, hogy az adatkezelésünkkel kapcsolatos problémáját nem tudja, vagy nem akarja velünk kommunikálva megoldani, akkor panaszát elküldheti az illetékes hatóságnak:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) 
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. 
Telefon: +36-1-3911400 
Telefax: +36-1-3911410 
Web: https://naih.hu 
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu 
Online ügyindítás: https://naih.hu/online-uegyinditas.html

Fogyasztói jogokkal kapcsolatos esetleges panaszát benyújthatja az Európai Parlament és tanács által létrehozott online vitarendezés platformon keresztül: 
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

10. Süti (cookie) információk

A webáruház megfelelő működéséhez sütiket (cookie-kat) kell elhelyeznünk számítógépén, ahogy azt más weboldalak és webáruházak is teszik.

A sütik kis szövegfájlok, melyeket a webáruház az oldalaira látogató felhasználó számítógépén, illetve mobilkészülékén tárol el. A sütik segítségével a webáruház bizonyos ideig megjegyzi az Ön műveleteit és személyes beállításait (például a kosár tartalmát vagy a bejelentkezés állapotát), így Önnek nem kell azokat újra megadnia minden egyes alkalommal, amikor az egyik lapról átnavigál egy másikra a webáruházon belül.

Hirdetésekkel és statisztikával kapcsolatosan esetlegesen harmadik fél által elhelyezett sütik:

Hogyan kezelheti a süti beállításokat?

A legtöbb böngésző kezelési lehetőséget biztosít a beállításaiban a sütikkel kapcsolatban. Segítség a legnépszerűbb böngészők beállításához:

További információk a sütikről

Ha további részleteket szeretne megtudni a sütik működéséről, akkor javasoljuk elolvasni a Wikipédia ide kapcsolódó szócikkét:
https://hu.wikipedia.org/wiki/HTTP-süti

11. Melléklet: fogalmak

1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;

4. „profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;

5. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni;

6. „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;

7. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

8. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

9. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

10. „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;

11. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

12. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;

13. „genetikai adat”: egy természetes személy örökölt vagy szerzett genetikai jellemzőire vonatkozó minden olyan személyes adat, amely az adott személy fiziológiájára vagy egészségi állapotára vonatkozó egyedi információt hordoz, és amely elsősorban az említett természetes személyből vett biológiai minta elemzéséből ered;

14. „biometrikus adat”: egy természetes személy testi, fiziológiai vagy viselkedési jellemzőire vonatkozó minden olyan sajátos technikai eljárásokkal nyert személyes adat, amely lehetővé teszi vagy megerősíti a természetes személy egyedi azonosítását, ilyen például az arckép vagy a daktiloszkópiai adat;

15. „egészségügyi adat”: egy természetes személy testi vagy pszichikai egészségi állapotára vonatkozó személyes adat, ideértve a természetes személy számára nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó olyan adatot is, amely információt hordoz a természetes személy egészségi állapotáról;

16. „tevékenységi központ”: a) az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő esetében az Unión belüli központi ügyvitelének helye, ha azonban a személyes adatok kezelésének céljaira és eszközeire vonatkozó döntéseket az adatkezelő egy Unión belüli másik tevékenységi helyén hozzák, és az utóbbi tevékenységi hely rendelkezik hatáskörrel az említett döntések végrehajtatására, az említett döntéseket meghozó tevékenységi helyet kell tevékenységi központnak tekinteni; b) az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatfeldolgozó esetében az Unión belüli központi ügyvitelének helye, vagy ha az adatfeldolgozó az Unióban nem rendelkezik központi ügyviteli hellyel, akkor az adatfeldolgozónak az az Unión belüli tevékenységi helye, ahol az adatfeldolgozó tevékenységi helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben végzett fő adatkezelési tevékenységek zajlanak, amennyiben az adatfeldolgozóra e rendelet szerint meghatározott kötelezettségek vonatkoznak;

17. „képviselő”: az az Unióban tevékenységi hellyel, illetve lakóhellyel rendelkező és az adatkezelő vagy adatfeldolgozó által a 27. cikk alapján írásban megjelölt természetes vagy jogi személy, aki, illetve amely az adatkezelőt vagy adatfeldolgozót képviseli az adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra az e rendelet értelmében háruló kötelezettségek vonatkozásában;

18. „vállalkozás”: gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítő társaságokat és egyesületeket is;

19. „vállalkozáscsoport”: az ellenőrző vállalkozás és az általa ellenőrzött vállalkozások;

20. „kötelező erejű vállalati szabályok”: a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályzat, amelyet az Unió valamely tagállamának területén tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó egy vagy több harmadik országban a személyes adatoknak az ugyanazon vállalkozáscsoporton vagy közös gazdasági tevékenységet folytató vállalkozások ugyanazon csoportján belüli adatkezelő vagy adatfeldolgozó részéről történő továbbítása vagy ilyen továbbítások sorozata tekintetében követ;

21. „felügyeleti hatóság”: egy tagállam által az 51. cikknek megfelelően létrehozott független közhatalmi szerv;

22. „érintett felügyeleti hatóság”: az a felügyeleti hatóság, amelyet a személyes adatok kezelése a következő okok valamelyike alapján érint: a) az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó az említett felügyeleti hatóság tagállamának területén rendelkezik tevékenységi hellyel; b) az adatkezelés jelentős mértékben érinti vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érinti a felügyeleti hatóság tagállamában lakóhellyel rendelkező érintetteket; vagy c) panaszt nyújtottak be az említett felügyeleti hatósághoz;

23. „személyes adatok határokon átnyúló adatkezelése”: a) személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó több tagállamban található tevékenységi helyein folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor; vagy b) személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó egyetlen tevékenységi helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor úgy, hogy egynél több tagállamban jelentős mértékben érint vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érint érintetteket;

24. „releváns és megalapozott kifogás”: a döntéstervezettel szemben benyújtott, azzal kapcsolatos kifogás, hogy ezt a rendeletet megsértették-e, illetve hogy az adatkezelőre vagy az adatfeldolgozóra vonatkozó tervezett intézkedés összhangban van-e a rendelettel; a kifogásban egyértelműen be kell mutatni a döntéstervezet által az érintettek alapvető jogaira és szabadságaira, valamint adott esetben a személyes adatok Unión belüli szabad áramlására jelentett kockázatok jelentőségét;

25. „az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás”: az (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv (19) 1. cikke (1) bekezdésének b) pontja értelmében vett szolgáltatás;

26. „nemzetközi szervezet”: a nemzetközi közjog hatálya alá tartozó szervezet vagy annak alárendelt szervei, vagy olyan egyéb szerv, amelyet két vagy több ország közötti megállapodás hozott létre vagy amely ilyen megállapodás alapján jött létre.

 

Az ÁSZF utolsó módosítása : 2018 június 03.

Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide: Letöltés

Laptop akkumulátor ,laptop töltő, kamera akku,töltők,fényképezőgép akku WPOWER® minőségben.Vásárolj új webáruházunkban vagy üzleteinkben. Minden WPOWER® akkura és töltőre 1 év garanciát vállalunk.

INGYENES SZÁLLÍTÁS 10.000 FT FELETT!